Aattelin jotain traktorin tai kuorma-auton starttirelettä sinne (solenoidia). Noissa on käytetty ulkosta jonkun verran ja pitäs riittää kokoluokkien. Ohjaus virtalukolta sillekin, koska se ei kuitenkaan taas toimi jos vetää sieltä orkkissolenoidin kautta. Sopivan viivepiirin saa rakennettua kun vaikkapa naksuttelee startin solenoidia ja mikittää sen. Siitä sitten kattoo maksimin millon kolina loppuu ja ratas on perillä. Kokeilen kyllä ensin ilman mitään viiveitä ja lisäillään sitten tarvittaessa. Tuossa kun ajelin pelkkää moottoria ruuvimeisselillä, niin auto lähti käyntiinkin jonkun kerran, eli pyörähys työntää jo voimalla ratasta starttikehälle. Tunnistelun vois toteuttaa myös jollain suljetulla kytkimellä orkkissolenoidin päästä, kun sieltä perältä jäis ne kuparit tarpeettomaks, mut kuulostaa heti jotenki vikaherkältä ja sellaselta, jota ei halua pitää tunteja upoksissa.
Täytynee kaivaa seki välitetty startti jostain naftaliinista ja tarkistaa mikä siinä ei oikein passannu. Jos menis pelkällä starttikehän vaiholla (vaikkakin pienesti modattuna) ni vois helpottaa kummasti.
|