Tuohon "mittarin mukaan 80" ajavien toimintaan kuuluu myös vauhdin himmaaminen mutkaisemmilla(jos mutkista valtateillä voi edes puhua) osuuksilla ja suoran auetessa vauhtia pitää lisätä(ainakin vähän) viimeistään kun ohittaja on rinnalla.
Itse ajan ns.valtatietä työmatkani, mutta ohituspaikkoja tuolla 25km välillä ei montaa ole. Mutkia tielinjaukseen on vedetty ihan käsittämätön määrä(..keltaista viivaa..) ja vastaantulijoita on sen verran, ettei monessakaan paikassa ohi pääse.
60-luvun lopulla, kun tie on valmistunut, liikennemäärät on olleet ihan toista luokkaa ja lisäksi alkuperäistä tielinjaa on aikanaan avattu näkemäalueeksi mutkien kohtiin -> ohittaminenkin on ollut mahdollista.
Nykyään nuo näkemäalueen rajojen paalut on keskellä metsää, eikä minkäänlaista aikomustakaan ole ilmeisesti alueita enää avata. Kun kasvavat hyvänkokoista kasvatusmäntyä..
Tiellä on silloin aikanaan ollut 95%:sti 100km/h rajoitukset, mutta nyt matkasta enää alle 10km on KESÄLLÄ tuon rajoituksen piirissä.
Tuo aiemmin puitu 90km/h rajoitus istuisi kuin nenä päähän tuolle tieosuudelle, ympäri vuoden.
Ja tämä mielipide siitä huolimatta, että itse ajan 80:n lätkä luukussa varmaan hamaan maailman tappiin..
Tien muutoksia on nykyisen määrärahajaon mallilla turha odottaa, mutta pelkkä näkemäalueiden avaus poistaisi melkoisesti turhien jarrujen aiheuttamaa verenpainetta.
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen.
|