Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi-
Ite huomannu vähän päinvastaista ajokulttuuria meilläpäin, työmatkaliikenteessä moni törryyttää 75 km/h 80-alueella vaikka ketään ei olis edessä. Eli mennään just tarkkaan monen auton 80:n mittarinopeutta.
Jos tämä jonon vetäjä ajelisi esim. 85-88 km/h, vältyttäisiin ohittelemisilta ja luultavammin turvavälitkin kasvaisi kun takana olija ei hiillostaisi tätä hinkkaajaa ajamaan kovempaa, tuloksetta. Ja auta armias jos tästä jonon vetäjästä hurautat ohi reippaammin, niin johan vilkkuu pitkät ja tiedä vaikka torvikin soi.
Juurikin näin, kannattaisin myös 90-rajoitusta monelle kantatielle, vaikka sitten laskemalla jonkin kesä-100-rajoituksenkin samaan. 80-100 km/h vaihtelut vituttaa kun ei meinaa muistaa että kumpaako tässä milloinkin saisi ajella, varsinkin kun kamera tulee kohdalle niin tulee toisinaan arvottua. Nopeusrajoituskylttejä kun ei aina ole edes 10 km väleinkään.
|
Oon tän käns pistänyt merkille. Mut en muualla kun etelä-suomessa.