Ehdottomasti kympillä ylös kaikilla valtateillä, varsinkin nyt kun monissa paikoissa aivan turhanpäiväisesti on tiputettu talvirajoitukset 100km/h -> 80km/h kun aiemmin pidettiin satasessa. Toki on paikkoja missä ei voida nostaa, mutta missä se on järkevää ja turvallista (eli erittäin monissa paikoissa). Kantateiden kunto on vähän niin ja näin, siellä tapauskohtaisesti. Hölmöä on sekin jos koko ajan vaihtelee esim. 80-> 100 välillä rajoitus, niillä pätkillä voisi ottaa sen 90km/h käyttöön.
Ei tartte kuin tuonne Ruotsin puolelle mennä niin on vaikka kuinka ja paljon paikkoja missä mennään laillisesti lujempaa kuin Suomessa. Toisaalta moottoriteillä monissa paikoissa 110km/h. Vähän autosta riippuen niin ei tuo kympin nosto välttämättä ainakaan lisää kulutusta. Varsinkin nuo saksanmaan kulkimet on monet tehty niin että optimaalisin ajonopeus on jossain 100-120km/h välillä, 80km/h on selkeästi liian vähän. Toisaalta nopeuden nosto 120 -> 130 ei vielä lisää kulutusta kuin parilla-kolmella desillä per satku. Eri juttu sitten jossain vanhassa offikulkineessa, kuten itsellä todellinen nopeus 83km/h (mittarissa 90) menee 13-15 litraa sadalla, 102km/h (110 mittarissa) menee sen 14-16, 120km/h (130km/h mittarissa) niin 17-19

Mielellään siis yleensä ajan siirtymät motareillakin max. 110km/h mittarissa.
Se on sinänsä jännä, että keskivertoauton turvallisuus, ajettavuus ja kulutus on parantunut reilussa parissakymmenessä vuodessa vaikka kuinka ja paljon, mutta silti nopeusrajoitusten trendi on ollut ennemin laskeva eikä nouseva.