Viestiketju: Trailerin hankintaa
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 18.08.2013, 22:12
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Kärryllä sakot voivat olla aika kirpaisevia; aika herkästi päiväsakkoja?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei tuosta poliisista paljon tarvi välittää. Ei ne tuolla nykyään mitään valvo. Ne on korvattu tolppapoliiseille ja niitä ei kiinnosta kuormat, kiinnitykset tai kuorman leveydet.
Itse olen saanut taannoin, -90 luvulla, sakot, vajaa 250 kg lautanippu oli jarruttomasssa kärryssä, siis lähyslista minun nimellä ja osoitteella, siis kokonaispaino reilusti alle 600 kg, mitä tulla mitsulla sai vetää:

Vaaksa liikaa takaylitystä, olikohan 228cm, lippu MITATTU oikean kokoiseksi, ja vetokoukussa nostetta alle 20 kg ja kaikki valot ja heijastimet OK!
Virkavalta siis ajoi siviili autolla, ja lähti seuraamaan; kun käännyin työpaikan pihaan, niin seurasin silmä tarkkana, ettei kusipää persekärpänen lähde ohittamaan, kun jalkakäytävien väli oli alle/noin 6m, ja sitten syyttyi siniset, ja ääniefekti! Toki tärkeä, että ettei kukaan juokse Oulun Teknologiakylässä "tappaja kuorman" alle, joka Jyrää pitkillä suorilla 40 km/h!

Tajusin tilanteen, ja en alkanut vittuilemaan tms.

Tuli sakkoa "niin paljon", että vaikka sain minimin tuosta negatiivisesta aisakuormasta, ja tuo vaaksan ylitys unohtui kaikkien ihmetellessä, niin sain päiväsäkkoja niin paljon, että saman olis saanut kapakoiden sulkeutuessa, räntäsateessa ja tuulessa ajaessa reipasta ylinopeutta keskustassa.
Vaikka nuo kytät soitti jollekkin esimiehelle, ja kertoi tilanteen, niin tuo "raamatun" minimi piti, olisi kuulemma pitänyt valittaa syyttäjälle.
Sakkolapussa luki että kuorma ja yhdistelmä oli kunnossa, ajanut varovaisesti hyvässä kelissä, ja huomioinut mun liikenteen.
Niin kirveli vaan niin per....sti tuo elämäni suurin sakko! Ja konstaapelitkin sen verran ihmetteli, että kirjoittivat uuden kupongin ilmoittamaani pienemmällä tulolla, toki kysyi; että kerroithan nuo tulot näin?

Soitin yhdelle tutulle, ja tuumasi että päiväsakko määrä on minimi, kannattaisi varmaan maksaa....
Vastaa lainaten