Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 18.08.2013, 21:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Jännä juttu, että esim. 100 tonnia nostavan nosturin vaijerivinssi ei löysty tai nyi kelatessa rummulle, tai että hissin vaijeri kelautuessaan tiukasti rummulle aina pysäyttää hissin mihin pitää, ei notku ja nitku siinä. Tai että 20 tonnin liina muutaman kierroksen liinan kelalle kiristettynä pysyy vaikkapa viikon laivamatkan myrskyn läpi kireänä.

Juu, tiedän mitä tarkoitat ja ymmärrän että varmaan 95% ihmisistä ei kykene käyttämään järkeään ja kiristämään liinaa tai vaijeria trailerin vinssin rummulle oikein. Siksipä se onkin ihan järkevää että liina-, naru-, tai vaijerivinssin käyttö yhtenä kiristimenä on hieman kyseenalaista. Mutta se voidaan hoitaa niin että ei löysty matkan aikana (pituussuuntainen veto). Olettaen tietysti että vinssissä on kunnon lukitus, eikä vain joku hikinen jarru tjsp. - useimmissa on.

Niin ja liina on ihan oikeasti teoriassa vinssi, tosin eipä siinä vinssauskapasiteettia ole pisimmilläänkään kuin kymmenen sentin matkan verran liinan koosta riippuen
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten