Näytä yksittäinen viesti
  #8  
Vanha 16.08.2013, 13:57
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.877
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tomppaa_ Näytä viesti
Vetarin kumien vaihtoon:

Pyörä pois, alapallo irti, napalukon kannen alta vetoakselin päästä sokka pois, saatat joutua irroittamaan myös yläpallon, sitten koko vetoakseli pöydälle, kuskin puolelta irtoaa kankeamalla sisemmän murroksen ja perän välistä, apparin puolella muttereilla kii, helpoin on vaihtaa kumit takakautta, eli sisempi murros pois, lähtee naputtamalla murroksen takakansi varovasti pois ja sieltä seekerisokka irti -> purkautuu.
Paitsi nykyään Motonetista saa sellaisia venyviä suojakumeja. Subaruun aloin aherteleen normaalia reittiä suojakumin vaihtoa, mutta alkoi vituttaan oikein urakalla. Sitten sain tietää että Motonetistä saa sellaisia venyviä suojakumeja siihen sellaista asennustöttöröä. Joten sinne ostamaan. Oli muuten edukkaampi tuo venyväsuojakumi, kuin alkuperäinen suojakumi. Huomattavasti helpompaa oli vaihto. Jarru levy vaan pois edestä ja sen töttörön avulla se suojakumi vaan vedetään siitä yli. Meniköhän siinä joku 10min aikaa kun suojakumi oli vaihdettu. Suurin ongelma oli siinä että kun tämä töttörö pitää voidella vaseliinilla niin pitää saada jotenkin työnnettyä se suojakumi yli siitä..

Mutta suosittelen kyllä kaikille tuota venyvää mallia. Siellä on kahta kokoa niistä ja nekin näytti olevan vähän moneen eri kokoon taipuvia.
Vastaa lainaten