Kuten ei jenkeistäkään hirveän paljon, esim. tuosta kuvasta en tunnista katalysaattoria...
Muutaman matalamman auton katti on tullut "laipotettua" ja tehtyä sitten "varaosa putki" siis suora putki katin tilalle.
Äänet varmaan kovenee, mutta ei mitenkään dramaattisesti.
Noista tee-se-itse pakoputkista; 2-3 penempää läpivirtaus vaimenninta toimii paremmin kuin yksi iso, ainakin turbokoneissa. (turbo on mahtava äänen vaimennin matalille äänille)
Ja sitten tuosta katista ja sen lämpiämisestä: renkaasta tms. lentävä turve/karike toimii oivallisena kekälekoneena katalysaattorin päällä: siis auto/maastopalon vaara on todellinen. Mutta ei riitä katsastusmiehelle perusteeksi jättää pois.
Uskon, että katsastusmiehetkin arvaa, että minkä takia katalysaattori on laippakiinnitteinen, ja uusilla pulteilla kiinni... mutta eivät ole kuulemma kommentoineet