Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja PunisherFIN
Paitsi pelaajilla.. Fsecure ja Punkbuster, siinäpä voittamaton yhistelmä  Toisekseen normaali kotikoneeseen saa saman turvatason freewareillakin, Avast! tai AVG hoitaa virusturvan ihan 1:1 tuon suomijätin kanssa, softamuurilla ei kotikoneessa dynaamisen IP:n perässä tee mitään, joten winkan oma huttumuuri riittää vallan mainiosti "kaappausuhkaa" vastaan  Rahaahan en ko softasta henk koht maksaisi jeniäkään, mutta jos se freewareksi menee, niin voisin harkita 
|
F-Secure ja Punkbuster oli muinoin ongelma. Ei ole enää. Ainakin mulla toiminut hienosti. Minkä tahansa maksullisen virusturvan vertaaminen ilmaisversioon on vähän sama kuin vertaisit Ladaa Mersuun. Kyllä ne kumpikin perille vie, mut on siinä ihan pikkuisen eroa kyydissä

Dynaaminen IP kotiverkossa ei tuo kyllä yhtään mitään turvaa. Missä ihmeessä tuollaista on opetettu? Eikä Windowsin oma muuri estä mitään koneen kaappausta. Eikä tuo F-Secure sitä myöskään estä, mutta se kysyy erikseen nettiin haluavalta ohjelmalta sallitaanko nettiyhteys sen ohjelman osalta. Tuossa vaiheessa käyttäjän pitäisi vähän miettiä että mikä ohjelma tuo oikein on, mutta ei ne mitään mieti. Ne painaa että salli.
Enkä minäkään kyllä koskaan ole virustorjunnasta maksanut. En tie mistä porukka niitä viruksia edes repii. Mutta kun satun nyt vaan saamaan ilmaiseksi tuon F-Securen itselleni käyttöön niin totta kai sitä kannattaa käyttää. Avasti on siitä ihan perseestä kun se pitää vuoden välein aina uudelleen aktivoita. AVG ei taas tahdo löytää yhtään mitään ja toimii muutenkin vähän kusisesti. Mikkisoftan Security Essential taas löytää skannauksessa tosi hyvin kaiken, mutta muutoin se on kanssa vähän nihkeä.
Mutta palatakseni Hegulin Acer ongelmaan. Tuo Hegulin Acer on jo 3v vanha ja Acerit tuntien ne on jotain halpoja laitteita alunperin (itse en ostaisi ikinä Aceria). Tyyliin joku 400-700€? Ei sillä ole käytännössä mitään arvoa enää. Jos ulkoisella näytöllä toimii ok niin minä käyttäisin sitä konetta sillä. Näppis ja hiiri vaan kiinni vielä siihen. Ei maksa vaivaa tuollaisista fixaa näyttöjä.