Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Konttaaja
Minä otin tämän topikin vähän sillain että "halvalla ja helpolla mattamusta pinta itse laittaen ", niin sen mukaan en ite ostelis teknozinkiä+inerta 5:sta ja teknoduria ostais, vaikka sinällään varmana hyvä kombo maaleja oliskin, pitkäikäinenkin, mutta kaikkee muuta kun edullinen, josko sekin tietty kiini itse kunkin lompakon paksuudesta 
|
Edullisuutta hommaan sais laittamalla vaikka pelkkää uretaanimaalia ja niitähän on muitakin merkkejä kuin Teknodur. Toisaalta Teknodur on helposti saatavissa K-Raudasta ja auton maalaamiseen ei mene maalia paljon.
Normadur 65HS oli suoraan Normaalin tehtaalta ostettuna edullista. Pienin myytävä määrä taisi olla 10 litraa.
Yleensä autossa on ruostepaikkoja ja niillekin tarvisi tehdä jotain jos haluaa kestävän. Mun oma ikäänkuin matalan budjetin maaliyhdistelmä on:
1. vain hiekkapuhalletut ruostepaikat 1k Zinga sinkillä pensseliltä, saa esim. Juhani Suokari Oy:ltä 10 kilon pöntössä ja pienemmissäkin
2. välimaaliksi hyvillä hiontaominaisuuksin 1k Wurth Rost Stop vaikka pensselillä tai ruiskulla
3. pintamaaliksi 2k Normadur 65 HS vain ohuita kerroksia riittävällä kuivumisella ja riittävällä kovetinmäärällä