Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi
Joskus tuosta tehon lisäyksestä kysyin merkkiliikkeen huoltoukolta ja tuntuvat olevan jyrkästi sitä mieltä, että ei kannata, kun oli kuulemma muutama virittämällä hajotettu moottori tullu vastaan. Mutta taas toisaalta tuskin henkilöautossa nyt niin paljoa tunteja tulee ja kone pääsee muutenkin helpommalla (ehkä  ), että eipä taida olla kestävyyden kannalta merkitystä onko lastutettu vai ei...
|
Vahvasti OT ja musta tuntuu: Nuo merkkiliikkeet elävät vahvasti siinä uskossa - ja ennen kaikkea haluavat viestittää ulos - että lastut rikkovat koneet. Tätä keskustelua on tullut käytyä. Kukaanhan ei ostaisi sitä tehokkaampaa ja kalliimpaa klimppiä hytin alle, jos tonnin lastulla saadaan kymppitonnin säästö. Oman mutu-tilaston perusteella raskaassa maantieliikenteessä konetyyppi tuntuu itsessään olevan paljon ratkaisevampi juttu kestävyyden osalta kuin mahdollinen lastutus. Toki "väärä käyttö" edesauttaa minkä tahansa rikkoutumista eli jos sitä voimaa pataan saadaan, niin kikkaretta ajetaan kuin henkilöautoa eli vingutetaan ylös ja ylhäällä jatkuvasti - pirun kivaahan se on, kun on kulkua. Porsiihan se mosa sitten, kun ei ole siihen lain suunniteltu, mutta samalla/alkuperäisen softan käyttökierrosalueella pysyttäessä voisin olettaa kestävyyden olevan ok varsinkin kevyemmässä autossa.