Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 11.08.2013, 20:19
Jeep-Ukko:n Avatar
Jeep-Ukko Jeep-Ukko ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 26.10.04
Sijainti: Kuopion seutu, Finland.
Viestit: 702
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Olikin jo juttua tuolla yksityisviesteissä meidän kyseisestä 2h+700th konversiosta. isä kävi kylässä ja varmistelin siltä vielä, eli siihen chevyn vetolevyyn on sorvattu hj:n hammaskehä, hj:n startti, mersun jostain 509 tms salamavaihtaja joka vaihtaa jännitteen 12-->24v startatessa. oli edellisellä omistajalla ollut ongelmana juurikin tuo startti, ei chevyn starttia saanut kuulemma mitenkään sopimaan hjn koneen kanssa. Ei kumpikaan meistä muistanut että miksi, että oliko chevyssä startti laatikossa kiinni ja hjssa koneessa vai miten päin se oli..
Chevyn startti on moottoriin pultattu lohkoon alhaalta päin, eli ei käy Toyotan kylkeen.

Tosin, kun Toyotan ja laatikon väliin on joka tapauksessa välilaippaa tehtävä, niin kyllä sille startillekin saa kiinnikkeen tehtyä, jos käyttäisi Chevyn vetolevyä/hammaskehää, mutta toisaalta Toyota lähtee paremmin käyntiin kun on 24v voimaa.

Juu, tuo Mersun salama rauta on hyvä keksintö. Mutta aikoinaan kun ei ollut helposti (halvalla) saamaksellaan, niin tuli auton omat sähköt rakennettua 12v omalle akulle ja laturille.
Ja toinen 24v laturi ja 2kpl akkuja, joista otettiin kaikkea kivaa.

----

Eli kyseessä on minun rakentama Dodgen RamVan.
12H-T + dynan 5v. manuaali.

Myin auton pari vuotta sitten.
Nykyinen omistaja olisi nyt kiinnostunut automaatti laatikosta siihen, ja lupasin vähän selvitellä ja ehkä mahdollisesti toteuttaakin muutos.
Vastaa lainaten