Näytä yksittäinen viesti
  #44  
Vanha 11.08.2013, 14:40
Micco:n Avatar
Micco Micco ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 08.03.05
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.768
Perusasetus

Eilen tuli vaihdettua perävälitys toiseen missä ei ole kitkaa kiristetty. Siinä samassa tuli huomattua runsasta öljyvuotoa laatikossa takakardaanin ulostulossa, no sit tuli mieleen et auton mukana tuli uusi stefa sinne läpeen. Mut aikani ihmeteltyäni totesin että väärän kokoinen stefa, se on ilmeisesti sopiva pikkulaatikkoon ja siihen kuluvaan kardaaniin, muuten oikean kokoinen mut reikä liian pieni. Tosin paikoilla oli sellainen, eli joku on saanut joskus runnottua kardaanin jollain keinolla siitä läpi, toki hiukan ihmettelin et miksi stefa voi olla noin heikossa hapessa mutta ihmekös tuo jos on lähes viisi milliä liian iso akseli tuupattu läpi.

Eli tästä viisastuneena tiedän että pikku ja isossa laatikossa on eri kardaani. Pienessä boorit pienemmät ja booriosan ulkomitta pienempi.
Etu kardaanin osalta en osaa asiaa sanoa, ainakaan vielä.

Mistä muualta kuin merkkiliikkeestä kannattaa kysellä laatikon takaulostuloon kardaanille sitä liukuholkkia. Kun sekin näytti olevan jo luvattoman holo (kardaanin peltikaulus kihnaa ulostulon suojapeltikaulukseen). Tamgearsin listoilla ei ainakaan näkynyt, pitänee vielä soittaa ja kysästä.

Niin, saako sen holkin vaihdettua ilman koko laatikon irroitusta ja purkua. Eli mahtaako laatikon häntä osan saada irroitettua ilman mitään katastroofia. Näytti että olisi liitos kohta siin mittarin anturista hiukan moottoriin päin.

Edelleen saa suositella sitä kelvollista laatikkoöljyä, et kakkonenkin pelaisi liukkaammin.
Vastaa lainaten