Viestiketju: Hiluxia ostamassa...
Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 09.08.2013, 18:20
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Käy katsomassa muutamaa vaihtoehtoa...


Siis perien suhteen ongelma saatavuudessa? siis tarkoitatko välityksiä?
Uudet tosiaan maksaa muutaman satasen, mutta eiköhän noita kuitenki ole metsäpeliin käyviä vielä jäljellä?

Ja noista osien saatavuudesta: Toyotaan saa kaikkea tärkeää osaa uutena alkuperäisosana suomesta; toki hinta on usein kalliimpi, kuin kiinan krääsässä.
Mutta on myös osia, jotka orkkisosana halvempia kuin tarvikkeena!

Ja tarvikkeena saa myös hyvin osaa, myös moottorin osia.

Ja ainakin 2,4 litrainen kone on aika ikiliikkuja, jos ei mene turbottamaan, ja ei säre tahallaan. Siis tuossa 2,4 litran (Moottorin koodi 2L) moottorissa on jotain 70 hv? ja männille öljyjäähdytys mäntien alapintaan suihkuttamalla, kuten korkeaviritteisissä turbodieseleissä konsanaan.

Ja mihin minä kiinnittäsin huomiota: RUOSTE se on se yleisin syy, minkä takia nuo poistuu liikenteestä; jos et itse pysty korjaaman ruostevaurioita, niin ostopalveluna arvokasta. Moottori: katso että syylärissä ja paisuntasäiliössä on nestettä, ja ettei pulputa/kupli kuumana (joskus kansi on halki, taikka kannen tiiviste vuotaa) tekniikasta kannattaa kuunnella huolella ylimääräiset äänet: niitä varmasti on 2000 e autossa, mutta ovat kahinoita ja pieniä vinkumisia. (siis ei paukkeita naputuksia naksutuksia muualla, kun etuvetonivelissa, jossa ne on suhteellisen yleisiä, vaatii uudet vetonivelet, jotka on samat kuin esim. hj-61 land cruiserissa)

Ja sitten se ajokilometrimäärä: mulla oli taannoin huomattavan paljon ajettu LN-65:nen, uudesta asti kiinteistöhuoltoautona auralla ja hiekoittimella: mutta huollettusäännöllisesti: voimansiirto lähes virheetön, etuvetonivelet oli vaihdettu jossain 300tkm kohdalla.
Ostaisin mieluummin 600tkm ajetun hyväkuntoisen, kuin 300tkm ajetun huonolla hoidolla olleen.
Vastaa lainaten