Kiitos Bj Andy näistä vastauksista.
Eli syy miksi laitoin erillisen katkaisijan sammutin moottorille on se että se ei pelannut virta-avaimesta ja piti vaihteella sammuttaa kone. Joten ajattelin että teen ohituksen ja ohjaan hytistä sammutinmoottorin toimintaa katkaisijalla (vipumalli). Toisinsanoen annan virtaa n. 2 sekuntia jolloin sammutin moottori aukaisee syötön. Kun sammutan niin toisin päin eli n. 2 sekuntia virtaa sammutinmoottorille ja se ehtii vetää varren siten että syöttöpumppu ei saa poltinainetta.
Taitaa olla kyllä nyt sitten aina pakkosyötöllä kun savuuttaa niin pirusti tai riippuu miten paljon auki menee nupikka vivun liikkuessa. Onko niin että jos se sammutin moottorin vipu joka avaa syötön menee ääriasentoon niin silloin ollaan tilassa käynnistys? Eli sen edicin pitäisi rajoittaa sen liikeratoja käynnistyksen, ajonaikana käynnissä olon ja sammutuksen aikana? Olikohan siinä kolme rajaa kun avasin kannen....noh pitää katsoa.
Pitää purkaa koko setti pois ja käydä lävitse.
Putsarin vaihdon syytä en tiedä kun oli paikoillaan kun ostin vehkeen. Olisko pönttö ruostunu puhki tai jotakin. Taitaa olla jokin tuninki putsari jossa pestävä kangas tai olen ainakin pessyt sen bensalla. Imee ihan ok ja en usko että kurret kuitenkaan lävitse menee eli ihan se on suht hyvässä kunnossa.
P.S jos ymmärtäis niin osaisi ajatella.. tulee mieleen sanonta jonka voi kohdistaa itseensä tekijänä ja työnantajana: "Kun tietämätön antaa taitamattomalle tarpeettoman työn, menee siinä turha työ hukkaan."
|