Ittellä on ollu ongelmana jo pari vuotta tuossa koneessa et se pukkaa käynnistyksen jälkeen savua niin saatanasti. Savu on kitkerän dieselin hajuista ja valkoista.
Kone käy vähän vaikeasti ekat pari minuuttia mut lämpenemisen jälkeen savutus loppuu ja käy niin nätisti.
Viime kesänä meni savut katsastuksessa läpi sukkana mutta tänä vuonna ei.
Mittauksessa putkesta tulee hieman vaaleaa savua pätkittäin muttei koko aikaa.
Vaihdoin talvella kalvon parempaan ja putsasin pumpun. Kalvo oli venynyt. Se paransi hieman tyhjäkäyntiä mutta käynnistämiseen ei vaikuttanut.
Vaihdoin myös suuttimen kärjet pari viikkoa sitten ja testasin suuttimet eli ne on nyt ok.
Uusia mittauksia ei ole tehty mutta silmämääräisesti arvioituna savut ei taida mennä vieläkään läpi.
Syötön säätöhän on sen ruuvi, johon EDIC-vipu nojaa kun annetaan lämyä. Se alin ruuvi on käsittääkseni kiekkarajoittimen säätö uudemmissa.
Sillä säädöllä voi tässä tapauksessa vaikuttaa mustan savun määrään muttei siihen vaaleaan.
Ajoituskin pitäisi olla kohdallaan.
Olisikohan tässä tapauksessa vika pumpussa vai saakohan se paska ilmaa jostain?
Auton historiaa tunteva kaveri kyllä viekkasi sitä pumppua mutta mikä siinä voi olla? Pumppuelementit niin kuluneet ettei saa kunnon painetta...?
- jm
KoMk ry. Off Road Team
|