Näytä yksittäinen viesti
  #6  
Vanha 06.09.2004, 07:28
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

Lainaus:
quote:mun mielipide on että kyllä toi vanha kova aski on paras (puhun nyt toyotista)
esim hdj80 jatkuva neliveto jakis ja lukot toimivat näin.(ja perk...kaikki sähköllä)
jakolaatikko lukitaan joko napista tai sitten kun heität pikkualueen päälle.
etu eikä takaperää saa lukkoon jos jakolaatikko ei lukkiudu,jakis antaa sähkösesti luvan releelle kun on lukkiutunut että voi alkaa havitella perien lukitusta.
eli jos tulee jakiksen sähköihin joku vika sulla on täysin lukoton auto 1-2 pyörää vetää.
etu ja takaperää ohjataan "tietokone" boksilla joka haistaa nopeutta nopeus mittarilta (yksi vaijerikierros antaa 4 sykäystä boksille)
toi boksi heittää etu ja takaperän lukot auki jos nopeus ylittyy 80km/h.
Hmm... toi "akselilukot vasta keskilukon jälkeen" on ihan OK, en heti keksi normaali maastoajossa eteen tulevaa tilannetta että pitäis saada akselilukkoja päälle vaikka keskeltä on auki, tai siis ainakin silleen että ei keskilukon käytöstä ainakaan haittaa voi olla.

Kävi mielessä yksi tunausmahdollisuus, vois ottaa keskilukon lampulta herätteen releelle, joka antaa sähköä akselilukkojen pääkytkimelle, tai sitten tuon pääkytkimen vois poistaa kokonaan ja sallia akselilukkojen käyttö vasta keskilukon jälkeen, just niinkuin jjtp:n tojoesimerkissä.

Mutta "keskilukko kiinni aina pikkupuolella" on mielestäni turhaa, varsinkin jos keskilukolle on oma kytkin.

-Paavo

Vastaa lainaten