Näytä yksittäinen viesti
Vanha 30.07.2013, 21:56
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Muistikuva menneisyydestä....

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tieros Näytä viesti
Entäs sitten kun mulla on 2L koneen alakerta ja 2LT koneen kansi? Syöttöpumppu,imu ja pakosarja pitää olla turbollisen mutta tarviiko mitään muuta vaihtaa ja mitenkä tuommonen tulee kestämään? Onko puristuspaineissa mitään eroa?
2L ja 2LT:n eroja : alakerta: eri lohko (samat runkolaakerit, tai ainakin saman kokoiset), mutta 2L lohkoon pitää porata turbon öljyn paluulle reikä, valmis paikka valussa

2Lt:ssä ainakin kiertokangen yläpää paksummalla männäntapilla (siis myös männät erit) mutta muistikuva olisi että alapääkin olisi paksummalla kaulalla.

Ja kannessa on pari pakosarjan pulttia eri kohdassa, niillekkin on 2L kannessa paikat valmiina, helpohko homma tehdä. (varo poraamasta liian syvään...)

Pakoventtiilit muistaakseni? erit, sopii kyllä ristiin.

Öljyn jäähdytin tehokkaampi (yksi lapa enemmän 2L-t:ssä)...

-> jos et lähde tavoittelemman mitään suuria tehoja, niin uskoisin että tuo 2L alakerta kestää asiallisella käytöllä/kunnon öljyillä muutamia 100tkm... ja varmaan tuplatehoillakin (n. 150 hv), isommalla turbolla ja coolerilla, tyydyttävästi... (siis siten että ei pääse keittämään, kylmälle koneelle ei anneta kenkää, eikä KUUMAA konetta sammuteta), harrastekäyttöä pitkää-ään.

p.s Jos minä avaisin öljypohjan 2L, 2L-t jne koneista, niin tarkistaisin ne mäntien öljysuihkujen paineventtiilit: mulle on sattunut vissiin kaikki suomen katkenneet jouset k.o venttiileissä (siis paineventtiili päästää noin kilon paineessa öljyn virtaamaan männille, ja kun joku jousi poikki, niin se pytty ui öljyssä, ja muut jää vähemmälle -> voivat kulua silmissä; Tosi jännä juttu, muilla ei havaintoja? k.o viasta)
Vastaa lainaten