M18x1,5 on ropun kierre, löytyy lähes kaikkialta. monet japsit käyttää vaihdelaatikon ja perien proppuina tätä samaa, hytikka puoleltakin löytyy.
ehdottomasti kannattaa laittaa magneettiroppu niin öljyntyhjenyksessä voi heti päätellä kaikenlaista mitä perän sisällä on tapahtunut....joko kaikki hyvin tai sitten jos suurempia partikkeleita magneetissa niin kaikki ei välttämättä niin hyvin....
itse en ole koskaan käyttänyt tuollaisia ns. matalia roppuja joissa kuusiokolo, hakkautuvat äkkiä niin pahasti että aukaisu vaikeaa. me on hitsattu täyttöropun kohdalle kunnollinen "kulutuspala", eli rälläköit sen alkuperäisen peltilipareen pois. sit etsit 60-70m ainesputkea tai akselia johon tökätään sellanen reikä että 24mm hylsy mahtuu. sitten katkaistaan vaikka 5mm korkeemmaksi kuin ropun alapinta ja eikun hitsaa kiinni murikkaan.
kestää ajaa kivikossa, eikä tartte joka öljynvaihdossa olla palaa uusimassa tai olla huolissa roppujen häviämisestä, tai jos kuuluu muutamalla ajokerralla niin paljon ajat!!!
|