Noita hakumatkoja muutaman tehneenä on käytäntö vakiintunut:
-Liput tallinkilta netistä, aina viikolla ja aamun ekalla. Takaisin seuraavalla jos asiaa maissa, muuten samalla.
-Tilaus ennakkoon tallinkille netissä miedoista ja maksu nettipankkiin.
-Auto laivaan ja heti infoon tekemään tilaus väkevistä ja muista mitä ei ennakkoon voi tilata.
-Jos tarvetta niin virossa muita ostoksia ja sitte preorder luovutuspisteeseen.
-Kuitti trukkikuskille ja takaovet auki. Trukkilavoista joutuu muutaman euron kappaleelta maksamaan mutta itse en ainakaan ala käsin lastaamaan. Ja melko helppoa kotona ottaa trukilla ulos ja tiputtaa suoraan hallin nurkkaan jossa saavat ollakin. Täydet lavat on yleensä kelmutettu hyvin mutta jos epäilyttää niin kelmurullan saa pyytämällä ja voi kiertää lisää.
-Itse en osta muuta ns. kulutusjuomaa kuin olut karhuna, lonkero hartwallina, ja kirkas tapiona. Viskit ja konjakit sitten makuaistin mukaan.
-Muutaman laatikon tähden on turha lähteä "säästämään", 200 ltk mietoja on itellä ollu alaraja kun matkaa hesaan kuitenkin 230km.
-Kalustona on alle 2000kg toiminut sprintteri. Trukkikuskia kannattaa muistuttaa että tuuppaa lavat eteenpäin takaovista, suht paskamainen ajettava muuten. Pitkiä piikkejä ei myöskään ole varastolla näkynyt joten täysaukeevat ovet pitää olla.
-Isommat kuormat kulkee ategolla.
-Jos tulliin pääsee niin häät on hyvä selitys, mutta morsiamen nimeä ei pitäisi joutua miettimään. Ja paras keino välttää myyntiepäillyt on jättää tupakit sinne viroon. 100 laatikkoa kaljaa per ukko on vielä OK.
|