[QUOTE=Timo_L;1027545]Taitaa saada esim. Jamantilta valmiit korvakkeet. Mulla tosin olisi 6m sopivan kokoista neliöpalkkia 6mm:n seinämällä mistä ne saisi tehtyä

Eihän siinä tartte kuin 76mm:n rasiaterän ja olikohan se nyt 20* kulmassa (tjsp., pitää tarkistaa) kun ne pitää olla etuakselilla vinossa.
Itselle tein Grandin etuakseliin ihan suorasta levystä edelliset; 76mm:n terällä reikä levyyn ja mittaili vanhoista kiinnikkeistä mitat kohdalleen, sitten 14mm:n reiät tukivarsien pulteille, pisteillä kiinni akseliin, väliin vielä sopiva pala levystä etupuolelle ja kunnon saumalla kiinni. Siis tällaiset:
[QUOTE]
No joo....kyllähän minä periaatteessa ja teoriassa tiedän miten noi tehdään, mutta kun vehkeet ja taito loppuu. Mun tarkkuudella kulma voi olla 10-40 astetta, jos alan värkkäileen.
- toinen juttu...kun akseliputki on tietenkin jonkin verran ruosteessa ja kun noita korvakkeita rälläköi ja tavara ohenee niin olisko viisasta vai haitallista hitsata vahvistus, joku 2/3 putki siihen akselin päälle ensin ja sitte vasta tehä uudet korvakkeet...Tietysti tulee saumoja enemmän.