Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45
Harmi kun mulla ei ole nyt tie-sivistyneitä renkaita tarjota sulle.  Mulla on samanlaiset Nokian renkaat Sisun alla, ja se kulkee juuri niin nätisti kuin tuommoisella vehkeellä on ylipäänsä mahdollista. Vanhoilla 14.5-20 nokioilla sai ohjastaa koko ajan, vaikka etupyörät painotettiin, yhteensä 1.7 kg... 
|
Eihän ne renkaat muuten tarttisi olla tiesivistyneet, kun olisivat vaan pyöreät edes suunnilleen. Ajattelin, että jos vyörenkaat vaikka voisivat olla..? Olen kuitenkin ajanut kymmenillä autoilla, missä ollut nuo Nokia MPT:t eikä yksikään niistä tuollein ole pompottanut. Luultavasti olivat vaan kaikki R-versioita.
Kattelin, että noita linkittämiäni Goodyeareja saisi käyttämättömänä reiluun 500 € hintaan kappale. Mutta kun ei oikein tietoa, millaisia ovat maastossa.
Eikä tuo pompotuskaan muuten haittaisi, mutta ihan varmaan väljistää pidemmänpäälle sitäsun tätä ohjauksesta ja alustasta. En ole itsekään ulkopuolelta nähnyt, miltä tuo näyttää, kun pompotusnopeus tulee, mutta näkee sen kuulemma oikein hyvin...
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy
Tua ni. Ookko noiden ilmanpaineiden kanssa koittanu säätää? Eli jos sinne naulaa maksimi paineet niin muuttuuko meno mitenkään.
Ja sitten notta pyörittelee noita renkaita takanta eteen jos joku sattuisi olemaa pyöreempi.
|
Ei ole vielä kovemmilla paineilla tullut testattua ja renkaat vielä alkuperäisillä paikoillaan. Masennuin niin siitä, että kaikki soikeita, niin en ole jaksanut vielä niitä paikkoja vaihdella. Vaan pitää sekin kokeilla.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee
vai voisko olla niin että kun nuo täytteet on ollu ja revitty pois, on renkaat muotoutuneen "pysyvästi" soikeiks ... ?
mitähän ne tykkäis kun kävi heittämässä lenkin vajailla paineilla, että ne lämpeisivät kunnolla, ja sitten paineet oikeiks tai jopa hiukan yli
|
Jotain tuollaista muotuotumisteoriaa itsekin mietin. Mutta luulisi niiden silloin voivan palautuakin. Matalilla paineilla noilla on maastossa ajettu, että rengas on alkanut ihan hyvin elää, mutta lämpimäksi niitä en ole kyllä tiellä ajanut pienillä paineilla. Voishan senkin kokeilla.