Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 20.07.2013, 23:50
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Ei täsmätietoa/en ole kuullutkaa


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Profi Näytä viesti
Pitäs jossain välissä tuo kone tehä ylös niin ajattelin, että vois kasvattaa samaan syssyyn vähä iskutilavuutta. Muistan lukeneeni ulkomaan foorumeilta, että näitä 12h-t koneita on muutettu 4,8 vai oliko jopa 5 litraseksi. Nyt en enään löytäny niitä keskusteluita, niin millähän osilla ne tehny nuita? Jos joku tietää jotain niin valaiskaa
Mutta porausta ei varmaankaan pysty lisäämään kuin millin pari, ja kampiakselin hionnalla ei varmaan saada sen enempää; siis ainut vaihtoehto on löytää jostain suuremmalla iskulla oleva kampiakseli, ja sille sopivat kiertokanget ja(/tai) männät.

-> Jos valmiita osia löytyy, niin voi olla mahdollisuuksien rajoissa, mutta olisko järkevämpää vaihtaa koko moottori? esim. HDJ-80:sestä? (nimittäin tuo iskutilavuuden korotus ei varmaankaan merkitse kovinkaan suurta parannusta suoritusarvoihin, vaikka olisi tuo litra lisää?)

Ja jos ei ole rahasta kiinni, niin tuohon hdj-80 4,2 dieseliin, varsinkin 24 venttiiliseen löytyy paljon lujempaa/tehokkaampaa palikkaa mm. Yanmarin merikoneista.....
Vastaa lainaten