Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 20.07.2013, 15:43
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus



Tässä mun näkemys tee-se-itse rampeista. Kaikki rautatavara pengottu omalta verstaalta. Ja hitsattu puikolla kiinni, perinteitä kunnioittaen.

Runkona 3 kpl 50x20x4 kulmarautaa, "peltikulmaa". Ritilänä 4 kpl sementtivalimon vanhoja tiilikoneen pohjalevyjä. Pituutta valmiina noin 180 cm. Kesti hyvin 1800-1900kg pönttö-uazin lastauksen peräkärryyn. Hitsauksessa veti kolme senttiä mutkalle, eikä silmämäärin muuttunut kuormankaan alla. Yks ramppi painaa noin 25 kg.

Harmi kun mulla ei ole nyt tie-sivistyneitä renkaita tarjota sulle. Mulla on samanlaiset Nokian renkaat Sisun alla, ja se kulkee juuri niin nätisti kuin tuommoisella vehkeellä on ylipäänsä mahdollista. Vanhoilla 14.5-20 nokioilla sai ohjastaa koko ajan, vaikka etupyörät painotettiin, yhteensä 1.7 kg...

20 tuumaisia renkaita ei vaan tahdo olla enää muualla tarjolla, kun armeijan vanhoja. Voi tietysti ostaa uudet 14.00R20 Nokian Agilet, mutta niiden ohv on 2400e/kpl.

Yks vaihtoehto on tietysti siirtyä 22.5" kokoon. Peräkärryn yksikköpyörä vanteet, ja siihen hyvät maasto-nakit päälle. Mutta ei korkeita 22.5" renkaita ole niitäkään kamalasti tarjolla, eivätkä ole ilmaisia. Esim yleinen sora-auton takapyörä 315/80R22.5 on näitä nykyisiä renkaita 16 senttiä matalemmat.

"Sutii-miehellä" oli joskus myynnissä 425/65R22.5 renkaita, ne alkaa olemaan vähän miehekkäämpiä. http://sutii.kuvat.fi/kuvat/Raskaska...4/P6200001.JPG

Tuosta lisää tietoa rengas haaveilua varten: http://www.sisua.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=209

Vastaa lainaten