Jos samanlainen homma kuin tojotassa:
Niin auto tukevasti rungosta pukkien päälle, akseli räikkäliinoilla kohdalleen kiinni ja yksi tukivarsi kerrallaan irti.
ja noilla räikkäliinoilla sitten on helppo hienosäätää alseli kohdalleen, kun iskarien varassa roikkuu, että saa pultit paikoilleen, mutterit jätetään 2 kierrosta auki
Ja pultit kiristetään vasta sitten, kun auton paino on akseleiden päällä. ("kiertymättömät" puslat voi kiriä momenttiin heti, esim. etutukivarsien etupäät)
Puslan saa hajoitettua ilman polttamista, paskalla metalliporanterällä porataan montaa reikää vieri viereen, ja väännellään ne poranterää pyöritellen yhteen. Jos prässi on käytössä, niin sillä voi painaa koko puslan kerralla pois, mutta helpointa on tyhjentää puslasta kumit pois, ja rautasahalla sahata pusln ulkokuori halki tukivarren suuntaan, siten että jos sahaa tukivarteen, niin ei heikennä sen lujuutta, ja sitten teroitetulla meisselillä toinen leikkausreuna mutkalle. Ja nuo pusliin juuttuneet pultit voi ottaa aikaa......
Ja jos uudet metallikuoriset puslat, niin niitä ei käytännössä saa paikoilleen muuten kuin prässäillä, sillä voimaa tarvitaan, ainakin hodarissa, usein jopa yli 5 tonnia, vaikka silmät on puhdistettu ja öljytty huolella.
|