Mä olen aikojen saatossa rakentanut kaksi Amerikanjaavaa. Niistä toinen oli toooosi pitkäkeulainen. Kummatkin pyörät olivat rakenneltu sen verran, että ne piti muutoskatsastaa. Moottoripyörien muutoskatsastuksesta mulle jäi vähän sellainen olo, että se on kyllä tarpeellista runkomuutoksissa ja sellaisissa asioissa mitkä heikentävät liikenneturvallisuutta.
Mikäli moottoripyörien vuosikatsastus astuu voimaan, niin millä keinolla katsastusasemat ne kaikki hoitavat?
Sitten mietityttää vielä sellainen asia, että kuinka paljon jää näitä viritettyjä pyöriä katsastamatta, ku joku ei halua virityksiään poistaa katsastuksen ajaksi. Tuleeko tulevaisuudessa lehtien otsikoihin lisääntyvässä määrin otsikoita tähän tyyliin:" Taas moottoripyöräilijä pakeni poliisia. Poliisi arvioi nopeudeksi 250km/h. Kuoli paetessa poliisia. Pyörä oli katsastamaton".
Näin entisenä motoristina kannatan kyllä tavallaan vuosikatsastusta, kunhan katsastuksen hinta olisi järkevä. Kuitenkin uskon että ilmankin moottoripyörien katsastusta liikenneonnettomuudet eivät vähene, vaikka naapureiden vihaamasta amerikkalaisesta helvetinkoneesta ottaisi suorat putket pois ja vaihtaisi ne johonkin homomaisiin papattajiin