Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.07.2013, 23:21
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rujo Näytä viesti
Siis nyt oli puhe isoista mopoista!! mopot ja skotut on hiukan eri planeetalta kuitenkin...
No eivät ehkä ihan noinkaan.. Minun käsitykseni mukaan kun tuo katsastuspakko tarkoittaisi sekä mopoja, että moottoripyöriä. Ja noiden mukana luonnollisesti myös skoottereita niin mopo-, kuin MP-luokassakin.

Ja edelleen, kuten olen aiemminkin tuumaillut, en ole innoissani siitä, että tuo katsastuspakko tulee. En kuitenkaan näe sitä ihan sellaisena mörkönä, kuin voisi kuvitella. Eli mielestäni tuossa katsastushommassa, erityisesti mopojen, mutta myös moottoripyörienkin (kevari on käsittääkseni moottoripyörä) suhteen on myös perusteita olemassa. Edelläkirjoittamissani topikeissa olen muutamia maininnutkin.

Ja tuo mitä tulee vmt:n kommenttiin, niin tuohon tyyliinhän minäkin asian näen. Ja edelleen, olen myös itse koittanut peräänkuuluttaa vanhempien vastuuta noiden mopojen kunnon suhteen.. Hassunkuriseksi asian vain tekee se tosiasia, että aika monesti vanhemmat vaan eivät ole perillä siitä, mitä nassikka sille mopolle on tehnyt. Pahimmissa tapauksissa isukki on jopa itse auttanut poikaa sen rajoittamattoman boxin tinailussa.. Ja sitten mukaan mahtuu myös niitä, jotka toteavat virittelyn olevan pennun omalla vastuulla.. Helvetti, siis alle 18v lapsen vastuulla...

Mutta se, mitä Matti toteaa tuossa edellä, niin varmasti totta joka sana.

Viimeksi muokannut Nalle : 15.07.2013 23:28
Vastaa lainaten