Näytä yksittäinen viesti
Vanha 15.07.2013, 23:15
vmt:n Avatar
vmt vmt ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 29.12.09
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nalle Näytä viesti
Niin.. Se vaan tuo katsastus on asiana semmoinen, että kun sinne mennään, niin ainakin osa käyttäjistä laittaa sitä kalustoaan parempaan kuntoon, toiveissa, että läpi menee.

Tuolla tienpäällä tapahtuva mopojen ratsaaminen vaatii (hupenevia) resursseja ja lisäksi tuossa touhussa on ihan joka kerta se pakenemisen vaara. Ja kun joku mopopoika päättää yrittää välttää viranomaisen suorittaman liikennekelpoisuuden tarkastuksen, niin uskokaapa pois, se nassikka yrittää aina laittaa siinä ajosuorituksessa parastaan ja ainakin joskus se pakeneminen ei ihan mallikas suoritus ole, jos mietitään itse pakenijan ja ulkopuolisten turvallisuutta.

Eli jokavuotisella katsastuksella ainakin noiden mopojen suhteen todennäköisesti aikaansaataisiin edes jonkinlainen "kasvojenpesu" noihin laitteisiin. Tai sitten ei.

Toisaalta, en minä nyt siihenkään ihmeeseen jaksaisi uskoa, että ihan joka penikka joka katsastukseen sitä pärräänsä kuntoon laittaisi ja heti katsastuksen jälkeen taas takaisin laittomaan tilaan. Eli ainakin osa porukoista todennäköisesti malttaisi ajella laillisilla vehkeillä.

Sinällään, minua kyllä hieman hämmästyttää tuo nuorison hinku tuohon järjettömään tuunaamiseen. Esimerkiksi mopojen suhteen nuo poikosten tekemät muutokset ovat välillä aivan kelvottomia. Kyllä vakiokuntoinen nykymopo on vaan aika hyvä ajettava. Mutta meneppä poistamaan peilit, korottamaan perää, lyhentämään (katkaisemaan) jarrukahvat, hävittämään vilkut, vaihtamaan edes jotenkin näyttävät valot mitääntekemättömiin kiiluihin, niin onhan siinä jo aika kelvoton rotisko... Puhumattakaan tuosta virittämisestä.
Tuokin varmasti totta. Eli siis voi ehkä todeta, että mopojen osalta on ongelma, mutta varsinaisten moottoripyörien osalta ei?

Mopojen osalta taas pikkuisen pitäisi vanhempienkin asian perään katsoa, vaikka eivät tekniikasta kovasti ymmärtäisikään, niin näkeehän vaikka sen jos peilit on poistettu ja valot vaihdettu ihan onnettomiin tai muuta yhtä hölmöä tehty.
Vastaa lainaten