Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi
Sit toiseen asiaan:
413 laturin johdot. Eli laturin takana kolme johtoa joista se isoin tietysti latauksen johto.
Sit on vielä pari pienempää joista molemmat näyttäis menevän mittaristolle, toinen niistä oli se latauksen merkkivalo (olisko ollut valko/punainen) mutta mikä se toinen on ?(musta/valko) ...
|
Itse toteutin laturinvaihdoksen oheisen netistä löytämäni kaavion mukaan. Projektiautoni on SJ410 ja laitoin siihen Mazda 626:n laturin. Tekstin keskivaiheella mainitaan myös SJ413 kytkentä.
Tuntuu pelaavan niinkuin pitääkin, latausvalo sammuu heti kun kone käy ja volttimittari näyttää noin 13,5 volttia.
Kun laitoin vakiobensapumpun tilalle sähköisen imevän Hücon niin lisäsin myös turvarelepiirin pumpulle oheisen J.Maisin tekemän kaavion mukaan. Kuvassa oleva laturin D+ liitin on se, josta lähtee valkoinen/vihreä johdin merkkivalolle.
Relepiiri antaa käynnistettäessä ja koneen käydessä jännitteen pumpulle mutta jos kone sammuu niin myös pumppu jää jännitteettömäksi vaikka sytytysvirta olisikin päällä. Jos oikein varmistaisi niin piiriin voisi vielä lisätä auton asennon tunnistavan anturin, joka pätkäsee virran jos auton kaataa.
__________________
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
---- MutantRhino by
www.SirRai.com ----
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
Kaikki mikä kannattaa tehdä kannattaa tehdä hyvin - mutta vasta huomenna...