Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0ltzi
piha hommiin. lumentyöntimeks ja lavojen siirtoon jne. pitäs vaan löytää joku oikeesti hyvä raktori eikä noita halpoja paskoja.
|
Valmettia jos kattelet ota siihen jotain raskasta kuormaksi ja siirtele vipuja ei pitäsi jäädä humppaamaan nostolaitteita jos on ehjä ja asennon säädöllä pitäisi oikeastikkin toimia asennon säätö eli vipua siirtämällä liikkuu progressiivisesti varret.
Kuormaksi käy vaikka hj;n keula ketjuilla akselista kiinni ja ilmaan
Jos nostolaitteen tasausventtiilissä on vikaa se hyppyyttää nosto varsia ja silloin on lavojen siirtäminen mahdotonta koska mitä enemmän painoa sen pahemmin rynkkää.
Nelikko valmeteissa ei pienemmissä tahdo kestää etuperät kuormaaja käytössä
Fordsonia ei kannata välttämättä koville pakkasille laittaa koska öljykanavat on kuulemma sen verran pienet, et öljy ei virtaa (kokemusta ei ole)
Intikat on tarkkoja hydrauliikan öljyistä koska kanavat on neulan paksuisia millä ohjataan nostovarsia
Kannattaa kokeilla onko vaihteet tarpeeksi hitaita isommilla kierroksilla koska kierroksilla lingotaan.
Onko sulla jo lumi linkoa?
Jos niin kannattaa oikeastikkin ottaa se mukaan ja kokeilla miten lumilentää
Kokemuksena.
2 suurteho linkoa toinen sopi fordiin, muttei ursukseen ja se toinen ei sopinut kumpaankaan, mutta tutun isoon valmettiin todella hyvin.
Keltainen suppilo linko ei sopinut fiiattiin, valmettiin tai belarukseen, mutta zetorin perään se oli kuin tekijä miehen valmistama ei tukkinut millään kierroksilla tai nopeuksilla edes suojalumella.
Kun belkussa taas 1000 ulosotolla kierroksia liikaa kaikille vaihteille tai sitten 540 VUO;lla oli belkussa liikaa nopeutta ja sumppasi lingon tukkoon jopa pakkaslumella