Viestiketju: suzuki tärisee
Näytä yksittäinen viesti
  #3  
Vanha 02.09.2004, 11:19
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
quote:
kyseessä on fordin c3 automaatti jonka perään tulee semmonen kumilaippa joka taas kiinnittyy kolmella läpipultilla jakoaskin laippaan.loota tekee nyt ylösalas "epäkesko" liikettä ajossa.
Minulla oli tuollainen limppu voortin MT75-manuaalin perässä ja kun se alkoi poikimaan, ilmestyi ensin pieni repeämä kumiin yhden metalliholkin juureen (ne kiinnityspultit meni holkkien läpi ja holkit oli vulkanoitu kumiin). Ei olisi mikään ihme, jos se ei olisi kuormitettaessa enää pyöreä tai akselilinjat kohdakkain, jos se pääsee jonkin heikon kohdan vuoksi venymään jotenkin toispuolisesti. Vippaako se pienellä kuormalla vähemmän vai onko epäkeskeisyys näkyvissä jo käsin pyöritellessä?

Lainaus:
quote:
pitääkö se puristaa kasaan ennen kiristystä(jotkut vissiin on uutena puristettu metallipannalla joka avataan kiristyksen jälk.) vai mitä v....a?
Osassa on tosiaan panta, joka pitää poistaa asentamisen jälkeen. Liittyisikö jotenkin siihen, että ne pultit menee holkkeihin vain jos on sopiva esikiristys limpun ulkokehällä? No, en koskaan vaihtanut uusia limppuja, vaan hain Pirkkalan vakuutus-ruttu-varastolta pari parempikuntoista käytettyä jordaania, kun niistä tahtoi takaristikko kulahtaa ja se oli turhan työläs vaihtaa (laitettu kiinni "ikuisesti"). Kyllä ne käytetyt limput ilman pantoja paikalleen aina meni ja pyöri linjassa. Yleensä limppu oli alkanut vähän poikimaan siinä vaiheessa kun takaristikkoon ilmestyi väljää. Semmoiset jäi kyllä Pirkkalassa hyllyyn pölyä keräämään.


Vastaa lainaten