Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L
Okei, jossain maassa siis asia osataan hoitaa niinkuin se pitääkin - kuten siis esimerkiksi Australiassa
Ihan yhtälailla päin persettä menee suomessa liikennevalvonta. Ne tolpat teiden varsilla on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun todellinen liikkuva valvonta on kutistettu jo lähes olemattomiin. Valvonta tien päällä ja odottamatta eteen tulevat tarkastukset, ratsiat yms. on ihan satavarmasti tehokkaampi keino pitää liikennekuri hyvänä ja autot kondiksessa, kuin se että kerran vuodessa käyt jännittämässä leimalla ja sen jälkeen ei ole vuoteen (tai puoleentoista, kun sopivasti kikkailee katsastuspäivän kanssa) juuri mitään väliä mitä autolla tekee. Sama tolppien kanssa, tiedät tarkalleen missä ne on ja niissä hidastetaan, muut välit painetaan 15-20km/h yli rajoituksen, mutta puhalluksia ja todellista valvontaa et näe oikein ikinä.
Sinä aikana kun mulla on kortti ollut vuodesta '99, ajanut 20-40tkm vuodessa, olen joutunut puhallusratsiaan muistaakseni kolme tai neljä kertaa, rengasratsiaan kerran. Mitä vittua?
|
Kakskertaa puhallutettu ja toisella kertaa ajoin tahallaan puhallutukseen. Näin lenkillä käydessä ratsian ja sen jälkeen ajoin sitä kautta kauppaan... kortti vuodesta -91 asti... kilometrejä 20-50tKm/ vuodessa. Rengasratsiian en kertaakaan... kolme ylinopeussakkoa yksi per vuosikymmen.. kaikki oikealta poliisilta henkilökohtaisesti saatuja.
Ja mp:n katastus on pelkkää rahastusta... keski-euroopassa ja etelä-euroopassa ajetaan 12kk, niin siellä varmasti katsastukset ovat ok.