Viestiketju: TARO 4WD -89 ÖLJYT
Näytä yksittäinen viesti
Vanha 06.07.2013, 19:46
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Perusasetus

Tuohan on käytännössä hilux?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TARO59 Näytä viesti
Tuli hankittua lelu vanhoina päivinä ja nyt seuraa liuta kysymyksiä koskien öljyt.
Aloitetaan moottorista mitä kannattaa laittaa moottoriin on ajettu noin 350000km eikä hajuakaan mitä edellinen on käyttänyt siinä. Tarkoitus on käyttää autoa talvella eli sitä huomioden vastaukset.
Vaihdelaatikko mitä siihen kannattaa laittaa?
Jakolaatikko mitä siihen kannattaa laittaa?
Etuakseli ja siihen kannattaa laittaa?
Takaakseli ja sen öljyt?
Rasvatakin pitää ja mitä rasvaa ristiin ja kuinka usein?
Jos diesel, niin osta pari ylimääräistä öljynsuodatinta
Minä seuraisin hyvin tarkkaa öljyn vaihdon jälkeen öljyn värin muuttumista, ja jos mustuu heti ensimmäisen sadan kilometrin jälkeen, niin uusi suodatin 4-500 km jälkeen, ja uudelleen uusi suodatin n.2500 km jälkeen, ja öljynvaihto suodattimineen 5000 km jälkeen, sitten ohjekirjan mukaan. (todennäköisesti hivenen liioiteltua, mutta pari kymppiä on pieni lisähinta koneen kestävyyden varmistamisesta.)

Minä ostaisin 20 L pänikän laadukasta 10w40 öljyä, esim. teboil Super HPD, jos talvella mahdollista esilämmittää, jos ei esilämmitystä, ja ajetaan myös kylmimmillä keleillä, niin 5w-40 on oikea valinta. (jos pieni lisähinta ei haittaa, niin 5w-40 vaikka olisi lämpöpaikka tms.)

Muistikuva hiluxin öljyistä:
Tuota synteettistä käyttäisin koko voimansiirrossa, takaperään kitkalukollinen hypoidiöljy (onhan kitkalukko takana?), etuperään ja jakolaatikkoon "normaali" GL-5 peräöljy ja vaihteistoon sitten vaihteistoöljy. Kaikki varmaankin 75w-90
Tuo vaihteistoöljy herättää varmaan paljon keskustelua, mutta minun kokemuksen mukaan vaihteistoöljy on parempaa sykronoinnin toiminnalle/kestolle kuin Vetopyörästö/hypoidiöljy, ja tuo GL-4 varmaankin riittää hiluxin laatikolle?
Vastaa lainaten