Näytä yksittäinen viesti
Vanha 06.07.2013, 18:57
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Okei, jossain maassa siis asia osataan hoitaa niinkuin se pitääkin - kuten siis esimerkiksi Australiassa

Olen 100% samaa mieltä oziollin kanssa siitä, että tuo systeemi on ihan satavarmasti toimiva. On vain suomalaista byrokraattiseen toimintaan fakkiutunutta idioottimaisuutta, että katsastustoiminta menee niinkuin menee. Ihan yhtälailla päin persettä menee suomessa liikennevalvonta. Ne tolpat teiden varsilla on ihan yhtä tyhjän kanssa, kun todellinen liikkuva valvonta on kutistettu jo lähes olemattomiin. Valvonta tien päällä ja odottamatta eteen tulevat tarkastukset, ratsiat yms. on ihan satavarmasti tehokkaampi keino pitää liikennekuri hyvänä ja autot kondiksessa, kuin se että kerran vuodessa käyt jännittämässä leimalla ja sen jälkeen ei ole vuoteen (tai puoleentoista, kun sopivasti kikkailee katsastuspäivän kanssa) juuri mitään väliä mitä autolla tekee. Sama tolppien kanssa, tiedät tarkalleen missä ne on ja niissä hidastetaan, muut välit painetaan 15-20km/h yli rajoituksen, mutta puhalluksia ja todellista valvontaa et näe oikein ikinä.

Sinä aikana kun mulla on kortti ollut vuodesta '99, ajanut 20-40tkm vuodessa, olen joutunut puhallusratsiaan muistaakseni kolme tai neljä kertaa, rengasratsiaan kerran. Mitä vittua?

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten