Siis nuo - puolen päävirtakytkimet taitaa olla peruja siltä ajalta, kun mm. autoja oli + maadoitettuja.
Sähkötekniikka ja asennukset ei kaikille ole "selvää kauraa", ja tuo akun maadoituksessa oleva päävirtakytkin mielestäni sekoittaa tilannetta entisestään.
Jos päävirtakytkin - puolella, niin silloin olisi parasta että akun - navasta lähde mitään maadoituksia, niin silloin toimii, JOS päävirtakytkin on riittävän jykevä ja kunnossa.
Minusta Autokäyttöön päävirtakytkimeksi minimi:
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...n-250-A-80514/
Mutta Kun joudutte rakentamaan jokatapauksessa sähköjä enemmä ja vähemmän, niin laittakaa se päävirtakytkin akun +napaan: Siis jos esim. varashälyytin taikka radion kanavamuisti kaipaa sähköä, niin ne voi ottaa sitten akun + navasta.
Ja vian hakemien on paljon helpompaa, kun - napa on aina rungossa, taikka kansankielellä maissa.
Ja sitten jos on erillinen hupiakku, millä käytetään pientä invertteriä, kylmäarkkua ja normaalia viihde-elektroniikkaa, niin siihen päävirtakytkimeksi riittää
http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...n-100-A-80512/