Näytä yksittäinen viesti
Vanha 04.07.2013, 10:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L on kirjautuneena
Legenda

Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nostokurki Näytä viesti
Kyllä melkoista moottoripyörävihaa on tässä porukassa.

Itseänikin vituttaa kaiken maailman kevarit ja mopot, joissa on sellaisia pillejä että korvat särkyy.
Mua ei ole ikinä yhdenkään harrikan pöpötys (ei edes sen suoraputkisen) tai isomman katupyörän ääni haitannut. Ne kuitenkin yleensä tapaa ajaa paikasta A paikkaan B, eli ovat siinä äänilähteenä vain pienen hetken. Muutenkin kun ääni on sen verta matalampi niin ei ole ollenkaan häiritsevä.

Sen sijaan joka ikinen teinipelle jolla on joku moposkootteri tai mikälie pikkumopo jossa on joku saatanan mehupilli mistä lähtee yliviritetyn moottorisahan ääni, ja niillä pyöritään ympyrää ja ilmeisesti aivan kiusallaan pidetään naapurustoa hereillä vituttaa niin, että tekisi mieli käydä kaatamassa jokaisen mopoon öljytilaan jotain lientä että leipoo kone kiinni. Pelkästään viime kesänä soitin viisi kertaa kytille kun 5-10 teinimopoilijan porukka tuossa parvekeen alla ajaa tietä edestakaisin, torvet soi jos ollaan paikallaan niin kauhea kahvan kääntö koko ajan päällä. En sentään ihan mennyt niin pitkälle kuin yksi naapurin ukko, joka paineli pesismaila kourassa niitä vähän kouluttamaan.. mieli on kyllä tehnyt.

Lainaus:
Ja mitä tuohon katsastuspakkoon tulee, niin siinä ei ole oikeudenmukaisuuden hajuakaan nykysäädösten mukaan. Pyöriin kun et saa vaihtaa esim. pakoputkea edes hiljaisempaan tarvikeputkeen ilman muutoskatsastusta. Entäs autot? Monenko teistä autossa on kaikki alkuperäiset vaimentimet paikoillaan, ja sanotaanko siitä katsastuksessa? Tarvitseeko sitä muutoskatsastaa? Vai riittääkö, että siellä on edes jotain äänenvaimentimen tapaista että se hyväksytään ilman muita mutinoita?
Uudemmissa autoissahan itse asiassa pitää olla e- hyväksytty putkisto alusta loppuun, mutta se on eri tarina ja kuuluu tähän samaan idioottimaisuuteen kuin moni muukin asia mihin nykyautoissa (ja tulevaisuudessa myös prätkissä) puututaan. Mielestäni toi katsastuspakko prätkille on vähän niin ja näin, ymmärrän pointin siinä taustalla, mutta siltikin.. on se vähän turhaa. Se prätkäväki mitä itse tunnen, pitää ainakin laitteistaan hyvää huolta ja talvisäilytyksen jälkeen käytetään asianmukaisessa huollossa tai huolletaan itse. Sen sijaan että tiukennetaan katsastusehtoja, niin voisi autopuolellakin sitä touhua vähän järkeistää.

Ja itse en tunne yhtäkään motoristia, joka ei pitäisi pyöräänsä ihan aikuisten oikeasti viimeisen päälle kunnossa. Kyllä Hesellä oli pointti tuossa kommentissaan. Mopo- ja kevarijunnut ovat asia erikseen, pyörien kunnon lisäksi tarvitsisivat asennekasvatusta rankalla kädellä...[/QUOTE]

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten