taas pitää vähän suunnitella...
Tarkennusta (pilkunn*ssimista) young n dumin ehdotukseen:
Semi elliptical springssit on ihan perus lehtijouset niiku hojois jne ja tää mitä tarkotit on näköjään oikeelta nimeltään quarter elliptic spring systeemi. Ei muuten väliä mutta kuvia löytyy helpommin oikeella nimellä.
Elikkäs meinasit että tehään seuraavasti??:

Ajattelin että jos ei tekisi sitä kummallakaan tyylillä noista, vaan tekis akseliin korvakkeet mihin norran silmukat tulee suoraan pultilla kiinni ilman riipukkeita ja kiertymisen estämiseksi tractionbar ja sisuunnas liikkumiseen panhardi eikä muita tukivarsia. sitte mietin että ku ajaa vauhdilla kivee päin että kestääkö tollanen normi norra kun ei oo mitää 4-linkkiä apuna?
Sitte mieleen muistu vanhemmista vehkeistä tuttu näky:

Tuohan kantais auton tasamaalla mutta antaa ristiriipunnassa huomattavasti helpommin joustoja? ja tuohan ei vaatisi kuin tractionbarin ja kolmiotukivarren näin äkkiseltään ajateltuna. eiku... no kumminki.
Mutta jos härskeilemään ruvetaan niin voihan sitä rakentaa vaikka kuinka monimutkasen systeemin

Tähän viimeiseen sopis paremmin young n dumin lohkasu: "olis letkee ajella ja on joustoja"
Edit: " sitte mietin että ku ajaa vauhdilla kivee päin että kestääkö tollanen normi norra kun ei oo mitää 4-linkkiä apuna?" paitsi jos tekee 2 kpl tractionbareja vähän hepposemmin molemmille puolille nii painoa ei tulis lisää ja ne tukis lehtiä

Hmmmmmmmm tietää mitä suunnitteloo ens yön...