Dodii! pariviikkoa ollut hieman kiireistä aikaa eikä ole ehtinyt kuvia räpsimään tai päivittelemään. Joka ilta oltu muulin kimpussa lähelle tai yli puolen yön. 26.6 ajettiin ensimmäinen koeajo joskus hieman ennen vuorokauden vaihdetta. Tuntui toimivan parin kilsan lenkillä ja alusta toimi melko jämäkästi kaivurin raivaamalla kivisellä metsä polulla. Takaisin halliin ja pikainen kurkkaus alle, tokihan yksi takaiskari oli heittänyt heti öljyt mäelle! Nostettiin vielä konepelti ja takaluukku paikalleen ja sitten nukkumaan.
27.7 aamulla hain tarrakilvet siirtoa varten, tilasin pikapikana uuden iskarin ja illalla pakollisten päiväpuuhien jälkeen yhdeksän aikoihin ajelin muulin kaverin hallille puskurien tekoa varten. Illan-yön ja seuraavan aamun aikana puskurit hahmottui jotenkin roikkumaan keulaan ja perään, niiden jalostus/viimeistely jatkuu myöhemmin, mutta saivat kelvata jo.
28.7 puolilta päivin kiireellä hakemaan leimarenkaita kotoa, vaihtamaan ne alle ja eikun konttorille. Pikkuisen lisäharmia teki mystisesti kadonnut takakilpi jota ei löytynyt mistään, piti siis ottaa uudet kilvet autoon, mikä oli hyvä koska vanha moottoripyörämallinen lyhyt eu-kilpi ei olisi sopinutkaan autoon enää ja lisäksi se on tyhmän näköinen! Leima tuli ja korotukset otteeseen, sieltä kotihalliin kasaamaan takalasia, vaihtamaan renkaita, herkistämään nalkkaavaa etujarrusylinteriä, asentamaan sammutinta, uutta iskaria jne.jne.jne. Kahden aikoihin nukkumaan ja kello kilisemään kuudelta. 29.6 aamukahvin jälkeen puolan ja virranjakajan kumisuojia suunnittelemaan, öljyjä tms tarkastelemaan, keräämään varusteita ja varapyörää kyytiin ja nokka kiireesti kohti Poria. Perillä oltii kymmenen maissa:
Vauhtia riitti ja hauskaa oli kunnes viimeisellä tai toiseksi viimeisellä kierroksella alkoi kallio pompun jälkeen hassu kolina takaa, pysättiin siihen radan varteen kuikuilemaan mitvit!
Perä oli hassun alhaalla ja syykin oli ilmeinen, molemmat jousipakat poikki!!! Siinä sitten odoteltiin että kiireiset pörräilivät ohitse ja alettiin pikkuhiljaa ajelemaan kohti varikkoa pohjaanlyöntikumien varassa.
Tommoselta näytti:
Onneksi Mikolta saatiin saha lainaksi ja läheltä löytyi holtittomasti heitteille jätetty mäntykarahka, siitä saatiin vallan mainio takajousi kotimatkaksi!
Siitä sitten pompoteltiin kotiin vähin äänin häntä koipien välissä. Yhtään ei silti harmita, saatiin kuitenkin takan reunalle komias pysti 3 sijasta!
Onneksi kaverilta löytyi mainiot väliaika jouset, Chevyn pakat on tuuman lyhemmät, mutta sopivat hienosti alle pienillä kikkailuilla, joten taas mennään!
Pientä viimeistelyä ja paljon muutoksia on vielä tekemättä, mutta ajellaan välillä, kai toi hantin lokarikin joka otti kipiää koivua vasten pitäisi oikoa ja maalata? Lisää voimaa pitäisi saada jostain kipeästi, ja lyhkäsemät välitykset, 2.5 tonnia ei kovin ripeästi kulje tolla pienellä vakiomoottorilla, no katsotaan...