Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja astalo
No riippuu vähän. Itse soitin nykyiselle työnantajalle, kun oli ilmoitus mol:n sivuilla. Kerroin itestäni. Sovittiin että työnantaja soittaa parin päivän sisällä takaisin. Parin päivän päästä sitten tuli soitto että kerkeänkö tapaamaan työnantajaa, kun se oli käymässä paikkakunnalla. No käytiin jutustelemassa ja lyötiin kättä päälle. En muistanut ottaa edes tutkintotodistusta mukaan haastatteluun.
|
Joo, riippuuhan se käytäntö tietysti vähän siitäkin mikä työ / positio on kyseessä ja firman koosta.
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mutis
Ruon normi käytännön ymmärtää ihan hyvin, mutta sokkona työnhakeminen on perseestä.
Työntekijällä saa mun mielestä olla tieto hakeeko peran pajaan, missä on peran lisäksi allupetteri töissä eikä juurikaan mitään etuuksia vai hakeeko isoon firmaan missä kaikkia mukavia lisäetuuksia ja voi olettaa, että kaikki hoituu ilman mitään kitinöitä.
|
Mitä itse noita joskus lukenut, niin kyllä noiden rekryfirmojenkin ilmoissa on kerrottu onko kyseessä pieni/iso kansallinen/kansainvälinen yritys, henkilömäärää ja työnkuvastakin kerrottu ja vaatimuksista / toivotuista taidoista. Voihan siellä olla tietenkin huonomminkin infottuja....

3 Amigos-never travel alone