Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Cental73
ok. kuulat poikkeens. Ja seuraava kysymy kun en ikinä ole paloilla mitään tasapainottanut...mistä sen tietää mihin niitä pitää liimata?
|
Onko siis minkä nopeusluokan pyörä? Jos ajat yli 300 km/h niin vaatii enemmän, kuin nuo kurapyörät, millä ajetaan tappajan raivolla, kypärä leukaremmin varassa, rekasta ohi (matkailuauto takavalossa kiinni)
Omassa suskassa (dr600, siis enduro) tasapainotin, siis tarkistin painotuksen, irroittamaalla tekaa ketjun, ja jarru niin löysälle ettei koske ollenkaan, ja sitten vaan ilmassa olevaa pyörään sormella vauhtia, ja odotetaan että pysähtyy; ja siihen yläreunaan liitulla merkki.
Sama toistetaan noin 10-30 kertaa, ja jos noita liitumerkkejä alkaa tulla jollekkin renkaan osalle enemmälti, niin sinne lisää painoa esim. kurapyörissä 20 g, ja sitten painepesurilla rengas puhtaaksi, ja uusiksi; ja jos merkit hajoaa ympäri rengasta, niin silloin riittää tarkkuus, ainakin minulle.
eturenkaassa sama homma, ketjua ei tosin tarvi irroittaa.
Ja painoksi voi laittaa auton liimarengaspainoja, toki tahtoo hävitä lervassa, mutta....