Näytä yksittäinen viesti
  #4  
Vanha 24.06.2013, 23:05
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Siis ongelmana on se, että täsmätietoa puuttuu...


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Siis jos on perinteinen turbo mihin menee paineöljylinja runkoon ja paluuputki lähtee alta niin virtaus on samaa luokkaa kuin sen orkkiksenkin. Se on vain voitelua varten, kuten vesijäähdytteisessäkin ja painepuoli on kuristettu luokkaan 1-2mm siinä rungossa.

Jos on joku erillinen jäähdytysöljykierto lisänä niin sitten en tiedä, en ole tavannut moista.
Siis minulla on mielikuva, sitä en muista mistä se on peräisin; Siis vesijäähdytetyissä laakeripesissä (ei sotketa venepuolen vesijäähdytettyjä pakopesiä tähän...) vesi jäähdytys piti huolen siitä, että suurin osa lämmöstä lähti veden mukana pois; siis jos pelkästään öljyjäähdytetty, niin öljyn pitää tuoda myös "kaikki" lämpö pois ahtimesta....
-> (HOX, karrikoitu esimerkki) jos öljyn tehtävä olisi pelkästään voitelu, niin jos 10 litraa öljyä palvelee 10 tkm, niin se olisi keskimäärin kahvikupillinen työpäivässä... siis liioiteltu esimerkki!

Ja joku kertoi, että oliko peräti 2mm kuristin? painelinjassa; 100 asteinen (siis ei edes max- lämpöinen) 10w-40 öljy poistuu tuosta kuristimesta 4 kg/cm3 paineella todella tehokkaasti.... esim. 1hd-t:n mäntien öljyjäähdytykset ovat paineventtilien takana, ja tuo öljyn ulostuloreikä on paljon pienempi, kuin 2mm, ja nimenomaan paineenalennuksen takana.
Olisi vain kiva tietää; kuinka paljon ahtimen öljyntarve lisääntyy....
Vastaa lainaten