Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
Samalla tavalla ollaan merkkivalo rakennettu, mutta jostain syystä on tuo negatiivinen 12V syntynyt, ja eroon siitä on päässyt eristämällä laturin rungosta irti (kumiholkit) ja vetämällä oman 12V maan joka laitteelle 12V akulta. Sen jälkeen toiminut aina.
Tuo päävirtakatkaisija muuten kannattaa tehdä sähköisesti, koska jos katkaisija on auki ja annat runtua koneelle jolloin laturi magnetoituu, niin se polttaa itsensä, kun virrat ei purkaudu mihinkään. Tähän sitten toinen rele joka on diodisuojattu ja vetää kiinni kun latauksen merkkivalolle tulee virta "takakautta" (tuliha vaikeesti selitettyä  )
P.S. releen navat meni oikei jos 87/87a jakoa muistelit...
|
Sulla on ollut plus maadoitettu laturi

, mutta en vieläkään hoksaa, miten olet saanut 36v lampuille; siis jos et ole kytkenyt niitä tuon + maadoitetun "negatiivisen 12v" akun miinusnavan ja orkkis 24v + navan väliin?