renkaissa piisas pito, mutta kytkimessä ei


perjantaina takerteli pariin otteeseen ja lauantaina loppu puoleenväliin pätkää pikkuseen jänkä ojaan kokonaan sittent tultiin rangen hinauksessa parikilometriä pitkin jänkää. tatsunin vinssistä loppu releboxi '' toivottavasti'' heti maanantaina lähin työreissulle niin ei ole ehtiny senkummemmin tutkimaan. ja rangen mekaaninenkin kävi melko lämpösenä.
eilen aamulla sitten lähin hakeen varaosia raanujärveltä, siellä kun oli tollanen setti halvalla ja koneessa aivan uus kytkinasetelma.
saman rahaan viis ja neli lovinen laatikko, ja yksi varaosa jakis josta purettu rattaita parempaan talteen. samoten koneesta purettu ne tärkeimmät varaosat eli startti ja laturi.
Aukasin ton varaosa jakiksen, että näkis vähän mikä niiden välittämisetä tekee niin hankalan toteuttaa ja totesin, että onpa täällä tosiaan ahasta. eli siirtäjän tangon ja pikkupuolen rattaan välissä tilaa n 1 cm ja kun en ikinä ole ennen jakolaatikkoon kurkannu, niin tulin siihen tulokseen, että josko tosta toisesta laatikosta ottais ton jakolaatikon jokupäivä ja purkais niin pääsis tuonkin sielunelämään tutustumaan.
se, että onnistuuko sitä välittämään voi olla toinen juttu. ensin kuitenkin pitäs
kytkin laittaa tohon autoon ja mietin, että voittaako mitään välitysten suhteen jos laittaa ton 5 lovisen laatikon paikalleen. Myyjä meinasi, että siinä ois ykkönen vähän lyhyempi, kun tossa neli lovisessa, mutta tidä häntä.