Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki
En tiiä miten muut on onnistunu,mutta ittellä jo kolme autoa lisättynä 12V laturi ja akut. JOKA KERTA autosta tullut 36V jännite, ja eristämällä 12V laturi omaksi järjestelmäkseen, on ollut 12 ja 24V samanaikaisesti käytössä.
Niin ja sähköä autosta on löytynyt seuraavasti:
+24V
-12V
Älkää kysykö miksi....
Mutta lampuissa on ollu hyvät valot!!!!   
|
Laturi maadoittuu rungon kautta. Jos maat ovat yhdessä kunnolla niin autosta on mitattavissa akun + ja - napojen väliltä se normaali n. 12 V ja akkujen + napojen välistä n. 12 V, koska hj-60:ssa on 24 V laturi.
Miinusjännitettä yleismittari näyttää silloin kun mittarin + napa on akun - navassa ja miinusnapa plussassa.
Miten tuosta todellakin saadaan 36 V vaatii, että kaikki akut ovat sarjassa. Mitenkään muuten ei tuo ole mahdollista.