Ei kait toyota ala hylkemään....
Kuuleman mukaan tuo yksi gm sb oli viihtynyt keltaisten BJ:n osien parissa....?
Kun tuo tarvike kannentiiviste petti, ja kaveri kehui -80 lopun GM:n 350 TPI:n tehoja ja vääntöjä, ja samalla pamahti taas henkilö HDJ:n dsl verolaput....
Ennen verolappuja katselin/pyörittelin mittanauhaa OM603 ympärillä, joka käytännössä on hivenen kapeampi kuin om606, mutta tila ei liene ongelma...
Niin kävi kyllä mielessä, että jos alkais päivittämään "pehmeille tulpanjohdoille" ja RE-85 optiolla: tuo letukan 350 TPI:n lohko korvattaisi 305 lohkolla ja matala/normaalipuristeisilla männillä; tekohengitystä sitte mekaanisella, kytkettävällä ahtimella.
Mutta sitten tuli mieleen, että tuo corveten kone on sukkapuikko mallia, niin löytyiskö jotain hivenen modernimpaa... taas sattui nuo mersun koneet silmiin... ja huomattavan halvalla pääsisi, jos ostais jonkun 4,3 litran TBI koneisen jenkin elimen luovuttajaksi, vaikka sukkapuikkokone...
Tuo minun hodarin "kori" on aika tunteeton koneelle, laatikolle ja jakolaatikolle; ainoastaan nopeusmittarin vaijeria pitää pyörittää, että nopeus lukema pitää saada katsastukseen kelpaavaksi. (toki muutamassa tunnissa/illassa jostain räpläisi tuon pulssin kilometriä/h mooniin
Tuo hodarin jakolaatikko on ehkä helpompi siittää tuntemattoman laatikon perään, kuin BJ-4x/HJ-6x?
P.s Noiden HDJ:n varaosahinnat; varsinkin dsl järj. ja automaattilaatikon master kit + turbiini maksaa niin paljon, että Omalla työllä ei tarvi niin paljoa rahaa, niin on bensa/RE85 HDJ kilvissä ILMAN ahdinta, kun vnhat ylijäämäosat on myyty...
Mutta edelleenkin tuon 1hd-t:n voimalla kuljetaan.... on se jotenkin "sopiva" ääni....
|