Näytä yksittäinen viesti
  #759  
Vanha 16.06.2013, 21:32
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Nopon


Siis bensan suodatin oli turpunut vedestä umpeen, kaasari kuivunut ja koho juminut melkein 2v seisonnassa.

Vaihdoin bensat, laskin kaasarin tyhjäksi, ja poljin itseni väsyksiin... (viikolla 2 eri päivänä)

Kävin Motonetista uudet tulpat(!) 1-sylinteriseen susukiin ja tulppa-avaimen, siis 3/8 18mm pitkän hylsyn. (perjantaina)

Ja sitten lauantaina valkeni tuon paperisuodattimen kostuminen; ei tullut 98 bensa läpi! no suodatin irti letkujen välistä, ravistelin tyhjäksi, ja peltilevyn päälle: bilteman kaasurasialla olevalla toholla pelti niin kuumaksi, että sylki kiehui "heti", puuvillainen t-paidan räsy suodattimen päälle lämpöeristeeksi, ja varttitunnissa suodatin läpäisi 98E:tä.

No sitten kaasari tulvi, ja käynnistin poljin jumi.... hana kiinni, koputtelua kaasarille; ja muutama hyppu ilman toista tulppaa, vartin välein, muutaman kerran... tuli hiki...

Ja sitten em. toholla poltettu tulppa takasin paikoille ja reilu hyppäys käynnistyspolkimelle... ja alkoi paputus

Niin tuo nopo on 600cc dr susuki, 33kw/160kg otteessa mutta kantta laskettu, kireämpää nokkaa ja imu/pako puolella edittiä... ja käynyt kunnon laihdutuskuurin.

Ja varttitunnin kuluttua "taas" eka polkaisulla käyntiin

p.s tuon nopon käynnistin poljin ei lähde menemään alas, jos puolipuristimella ei "säädä" kohdalleen. (siis minun massalla, reilusti yli 100kg)
(toki sillä varauksella, että polvi suorana en ole yrittänyt, sattuneesta syystä)

Voisin vaihtaa tuon nopon työ mallin moottorikelkkaan, siis leveään/pitkään telaiseen, lumikeleillä ei olisi noin hikistä hommaa, ja ennen kaikkea ei sääskiä! viimmekesä jäi väliin, kun ei saanut isompaa vaihdetta, ja nytkin vaivaa tuo nilkka...