Ja vielä noista perämoottoreista...
Nuo minun jenkkikoneet (tai ainakin -merkit) on sen takia, että tuo 15hv lippalakki oli halpa ostaa ja historia oli tiedossa.
Nuo 521cc evikat ja jonssonit alkoi kertyä; kun kaverin isä oli kyllästynyt merikalastukseen vanhalla koneella, ja sai hommattua uudemman edullisesti...
Toki sekin, että varaosat noihin jenkkikoneisiin on siedettävän hintaisia, ja että samaa 521cc konetta varustellaan/kuristellaan 20 -> 35 hv välillä, ja tuossa 35hv versiossakin työn jälki kuuluu usa/cccp/kiina suurvalta tasolle.
Paljonkohan saisi lisää, jos "siivoaisi" kaikki valupurseet ja muotoilisi pikkuisen noita kanavia? siis ei avarrusta, vaan "pinnan laadun parannus"
Toki yritin ostaa yamahan konetta tuohon Yamariiniin, mutta jostain kumman syystä nuo japsikoneet (yammu susuki ja honda) maksaa tuossa 20-25v ikäluokassa tuplat/triplat...
Sen verran kokemusta noista 25v japseista, että jos saisi samaan hintaan, niin värit vaihtuisi noissa perämoottoreissa, vaikka varaosapuoli huomattavasti huonommissa kantimissa hinnaltaan/saatavuudeltaan.
Ja noista perämoottori merkeistä, minkä varassa ei tee mieli lähteä merelle, niin kokemusta on mm. Arttu, Terhi, Volvo Penta ja nuo uudet kiinalaiset, mitä saa vaikka millä nimellä- ja tarroilla; kun ostaa kontin kerralla. (olisi upea 4x4 merkkinen perämoottori: 4 nykäsyä, sitten 4 kirosanaa...)
|