Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jussi Heinonen
Varmaan tästäkin on jo keskusteltu, mutta en löytänyt haulla.
Kumpi kuvio toimii umpilumella paremmin, mud terrain vai all terrain? Ei ihan ajankohtainen kysymýs, mutta uudet renkaat pitäis ostaa kohtapuolin ja hyvät lumiominaisuudet on ykkösasia. Uudet BF:n Mud terrainit on vissiin ihan hyvät lumessa?
|
Mitä tarkoittaa umpilumella? siis minä käsitin että lähdet menemään esim. peltoa, missä on lunta esim. noin 50 senttiä, ja siis mitään muuta liikennettä ei ole ollut k.o ajouralla.
Minun mielipide; jos mennään umpihankeen, niin lamellit, mitkä auttaa todella paljon lumisella tiellä, ei ole juurikaan merkitystä.
Olin omalla hodarilla aika pahasti jumissa noin 300metrin lenkillä, mikä oli noin 25-30 cm kävelyn kestävää polannetta (traktorin taka"kihvelillä" vedetty tasaiseksi, ja pakkanen kovettanut: Siis kihveli on traktorin Fordson major vm 56? nostovarsiin tuleva 2 metriä leveä kauha, mikä nousee noin 50-70cm maan pinnasta, ja kipataan mekaanisesti.)
nuo yli 8mm kulutuspinnalla olevat nokian hakkapeliitta LT 31x10,5-15:set meni "tukkoon" 2 kg paineilla.
"Jäi" aika paljon DSL jätöksiä tuolle 300 metrin lenkille; tankillisella olisi pitänyt päästä ainakin reilu 100 km pitemmälle...
siis uskomaton metrikulutus, pahimmillaan varmaan desi/metri