Näytä yksittäinen viesti
Vanha 10.06.2013, 11:46
sjeeppi:n Avatar
sjeeppi sjeeppi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 03.03.05
Sijainti: Böle, Sjundeå, Finland.
Perusasetus

Tervehdys

Bensasta sen verran mitä on tullut vuosien saatossa jo todistetuksi.
Valmisbensa OK, jos laittaa täyteen tankkiin TÄYSSYNTEETTISTÄ 2-T öljyä ja nimenomaan ainoastaan moottorisahoihin tarkoitettua, siis teelusikallinen aina keväällä kun ottaa sahan käyttöön ja jos sahaa jatkuvasti ympäri vuoden, niin ehkä noin joka kymmenenteen tankkiin.
Tähän asiaan vaikuttaa tietenki se mistä materiialista kalvot on, mutta olipa kalvomateriaali mitä tahansa, ei tästä öljyn lisäämisestä haittaa ole.

Itse sekoitetussa ainoa bensa on 98E tai Shellin Formula extra power hyper bensa ja taas sama öljy kuin edellä.

Seossuhteessa voi käyttää kolmea tapaa, semisynteettinen öljy 2,5%, täyssynteettinen 2,0% ja vähän harvinaisempi erkoisöljy ns. korkeataajuusöljy 1,0%, itse käytän tuota jälkimmäistä ja ikinä ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia, sylinteri, mäntä ja tulppa on aina kirkkaita. joka kerta kun teen seoksen siitä öljystä, käy mielessä että riittääköhän se varmasti. Kokemuksesta voin sanoa että toimii ja kukkuu 1,0% seoksella.

Suurimmat ongelmat tulee AINA väärästä säilytykstä, olen varmaan monta kertaa tämänkin kertonut, siis kun tietää ettei sahaa tarvitse pitkään aikaaan (kolmeen kuukauteen) Käyttää sahan lämpimäksi, sen jälkeen molemmat tankit tyhjäksi ja laittaa sahan käyntiin ja kaasuttelee varovasti, niin kauan kunnes saha sammuu, sanomalehti alle ja saha hyllyyn. Tietysti huolellinen puhdistus ennen säilytystä.

Teräketjuja olen säilyttänyt synteettisessä öljyssä (moottoriöljyssä) hyöty?? no kun ottaa ketjun käyttöön on se heti valmiiksi öljytty ja olen huomannut että se pyörii herkemmin heti alusta lähtien. Kannattaa kokeilla ! ei ole tullut ns. sinkumisilmiötä kun ketju kuumuu liikaa liian vähän öljyn vuoksi. Sen ole huomannut että kun ottaa teroitetun (käytetyn) ketjun öljyastiasta pois on se puhdistunut pihkasta.

Viimeksi muokannut sjeeppi : 10.06.2013 11:51 Perustelu: lisätty puuttuvia kirjaimia ja loppu huomautus
Vastaa lainaten