Näytä yksittäinen viesti
  #1  
Vanha 08.06.2013, 03:00
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 Näytä viesti
Noita potkureita joskus tullut arvailtua, ja noilla sinun lähtötiedoilla, mitä eka viestissä esitit;

"hmm...

vene, ihan perämoottorilla... meneekö pilalle jos haluais sen vähän kulkevan enemmän ja ostais erilaisen potkurin.


nyt potkurina 13 1/4x 17 kaasu pohjassa koneesta 5800 rpm ja 29 solmua, kiihtyy hyvin ja nousee n.4000-4300rpm plaaniin kuormasta riippuen, pysyy vielä jollain 3500 rpm jos on vaan pari-kolme jamppaa kyydissä

kannattaisko ja kuinka paljon potkuria muuttaa? paljoko se vaikuttaa kulkuun ja mitä ominaisuuksia siinä menettää."

Siis kukaan itseään kunnioittava potkurimyyjä/laskija ei noilla tiedoilla ehdottele potkuria?

Siis tuon kauppiaan oletuksen, alumiinipotkurin ("vakio") lisäksi tiesi varmaan moottorin tyypin/tehon, ja varmaan jotain veneestäkin?

p.s noissa potkurikysymyksissä vain kaksi asiaa osapuilleen täsmällisesti tiedossa; voima tulee standardi tapista ja poistuu veteen, toki maksimihalkaisijakin on yleensä tiedossa.

Ammatikseen laskijoillekkin sattuu joskus virhearvauksia, vaikka käytössä kaikki mahdollinen tieto; yksi ht ei kerran halunnut lähteä liukuun bravo3:lla, vaikka yrittivät mitä; bravo 1, vai oliko peräti 2:nen, niin saivat tuohon mustaan turbodieseliin senverran kierroksia, että heräsi ja lähti liukuun.
johan mä sanoin etten veneistä mitään ymmärrä... yamahan 4 tahtikone, f80 ja kumivene, alupotkuri siis.

tossa kuva jos se korvaa tuhat ja yksi sanaa